onsdag 21 november 2012

Varit på sjukan idag


Idag höll jag på att försova mig, eller jag gjorde det. Ställde alarmet på 7.30 och 8, när den ringde vid 8 så tänkte jag att jag ligger 5minuter till, som tur var vaknade jag kl 9, rusade upp ur sängen, för kl 9.30 skulle sjuktaxin komma, så jag hade lite bråttom på morgonen.

Att jag alltid ska försova mig. Man ska inte ligga kvar de där 5 minutrarna, för man somnar bara om....

Hade först träff med kuratorn, vi gick igenom en del saker, sen träffade jag arbetsterapeuten vid kl 11, ska få en stol som har en motor så man kan höja och sänka den, som jag ska ha i köket. Sen ska jag få en platta som man ska ha i sängen för huvudet/ryggen som man kan höja och sänka, så slipper jag stapla upp med alla kuddar så jag halv sitter/ligger i sängen. Fick med mig 2 st gripklor, en att ha för att plocka upp saker på golvet, och en som jag ska ha i duschen, knyta fast en liten handduk på den, så jag kan tvåla in benen, när jag har svårt att böja mig så långt ner.
Var klar hos henne vid 12, så då ringde hon efter en sjuktaxi åt mig som kom vid 12.30
Den chauffören pratade så tyst, mumlade så mycket när han pratade så jag hörde knappt vad han sa, så jag satt och sa va halva tiden.

Nu har flera naglar gått sönder, så får sätta på dessa plastnaglar som lossnar hela tiden.....


Ska ta och vila lite innan det är dags att börja med maten, idag blir det korvstroganoff och ris  =)  mumsigt.


Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar