tisdag 6 november 2012

Utmaning 11, mina syskon.

Mina syskon.

Jag har 2 st storasyskon, Åsa och Maria.
Åsa är 13år äldre än mig, bor i Umeå. Hon har 2 barn. Jobbar som städare på sjukhuset.
Maria är 5år äldre än mig och bor i Motala. Bor med sin sambo och deras son. Jobbar på apoteket.

När man var liten så såg man ju upp till sina syskon, fast jag och Maria bråkade alltid, hela tiden. Syskonkärlek kallades väl det.
Vi syskon är väldigt olika, jag är yngst men är störst på alla former, Åsa är äldst men kortast. Maria är i mitten.

I skolan så förväntade lärarna att jag skulle vara som Maria, ack så fel de hade, hon hade ganska så bra betyg om jag minns rätt, det fick inte jag... Detta gällde under mellanstadiet och högstadiet, fast det var nog mest lärarna på högstadiet som jämförde mig med henne hela tiden, speciellt fysikläraren, Maria hade en 4 eller 5a där och jag fick en 1a eller va det en 2a jag fick där, det va lite jobbigt att de ska jämföra en med sina syskon, man är ju olika individer.. Fick ofta heta Maria där i skolan..


Åsa blev jag inte jämförd med, kanske Maria blev det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar