måndag 12 november 2012

Måndag idag igen

Nu är det måndag, fast snart är även den dagen slut.

Inatt somnade jag och katten på soffan, vaknade vid 5.30 då gick jag och la mig i sängen. men han hade sovit klart då så han började busa och jama.
Gick upp sen vid 9.30. Kollade lite på tvn, kokade äggen till smörgåstårtorna.
När jag skulle skala äggen så ville ju katten hjälpa till och vara i mitt knä, men det ville inte jag. Sen kom Britt-Marie vid 12 tiden, så då fick hon hjälpa till att skära grönsakerna som skulle vara på. Katten ville oxå hjälpa till så jag fick lyfta ner han 100 gånger från bordet, till slut fick han vara på lilla toan, för jag kunde inte lyfta ner han hela tiden.
Men sen fick han komma ut, så då hade jag blomsprutan och sprutade vatten på han när han hoppade upp, det gillade han inte så då gick han till slut.
Men britt-marie fick garnera en tårta och jag gjorde en. Det var trevligt att sitta och prata med henne. Efteråt tog vi en kaffe.


Vid 18.30 började mötet, det blev en tårta över, det brukar vara ca 30st som kommer på mötena, men nu var vi bara 22. Det är lite tråkigt att inte flera kommer på mötena, för de är ju för oss boende och det är ju många som klagar på saker och ting då kan man ju komma på dessa möten... Så B-M följde mig hem, så vi delade på den tårtan, hon fick ju bära den.

hade ju premiär turen ute i dag med rollatorn, det var lite ovant  hjulen ville åka åt ett annat håll men det gick då bra. Skönt för ryggen va det, fick som upp ryggen mer rakt när jag gick.


Är trött i ryggen ikväll, den har fått jobba mycket idag, får hoppas att jag inte har så mycket värk imorgon, risken finns att det är så.

Nu ska jag ta och sticka lite julklappar =)


Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar