tisdag 6 november 2012

Läkarbesök idag

Idag har det varit en lång dag.
Somnade imorse efter 4 nångång, klev upp vid kl 7.45. Väckte Gabriel som sov i soffan  =) han hade somnat där.
Lissan kom oxå upp för hon skulle iväg till tandläkaren idag.

Vid 9.30 så kom min sjuktaxi, han va lite tidig, men jag var klar så jag gick ut.



Resan in gick på 80kr, det var en trevlig chaufför, han tyckte att jag skulle höra med läkaren om färdtjänst, så jag kan ta mig nånstans.
Framme på sjukhuset, anmälde jag mig för alla mina träffar idag, gick upp och väntade på kuratorn som jag hade tid hos kl 10.15, men fick innan det göra blodprovet som jag skulle göra kl 11.15, så det fick jag bortgjort.
Hos kuratorn tog jag upp lite saker som har irriterat mig, och om man kan få olika hjälpmedel dels i hemmet och om man ska vara ute, som rullator och en pall med hjul hemma när jag lagar mat ex, det skulle underlätta en del för mig, rullatorn när man är ute och går, kanske kan ta mig till platser om jag hade en. Hon skulle prata med sjukgymnasten och sen höra av sig till mig.

Sen efter det skulle jag träffa en tjej som skulle köpa en leksak vid kl 11.30. då kom Lissan oxå, då var hon klar hos tandläkaren.

Sen kom Patrik, och då åkte vi och tog en lunch på Shanghai, måste ju passa på att äta gott innan smaken försvinner igen.  Gott var det, och mycket folk....

Kl 13 hade jag läkartid, men fick inte komma in förrän vid kanske 13.25.
Tog upp om värken i ryggen, så där ska jag öka på plåstrena till 75mg, och om inte det hjälper så ska jag öka till 100mg och höra av mig till han. Ska även öka dosen på morfintabletterna, sen fick jag en lista på allt jag ska ta varje dag, bra att få lite uppdateringar...

Jag frågade hur länge jag kommer att vara svullen, och det tar ett tag innan det går ner så jag får se ut som en michellingubbe ett tag till.

Jag frågade när strålningens effekt ska börja, och det tyckte han att det borde det göra, att det va konstigt att det inte har gjort det.

Han frågade hur jag sov, om jag kunde sova, så jag sa hur mycket jag sov, att jag har svårt att sova pga värken, hittar ingen bra ställning så jag kan sova.

Fick nu mitt sjukintyg som jag har tjatat om i  3 veckor, det tog sin tid, de hade skrivit ett och skickat till fk, men jag måste ju ge ett till jobbet, så jag har ringt min chef idag och sagt att jag har ett nytt till han som han ska få.

Mina blodprov såg jätte bra ut iallafall, jag sa att jag hade känt mig hängig i helgen, men det syntes då inte på proverna.
Så imorgon är det dags för omgång 7, sen efter det blir det 1 gång till, och efter det blir det återkontroller, och efter det vet jag inte.

Imorgon så ska Ellinor komma en sväng och hålla mig sällskap på sjukhuset  =)  det var längesedan vi sågs, så det blir kul att träffas.

Läkaren ska skriva ett intyg om färdtjänst, så jag kan söka om det, så jag hoppas att jag kan få det, vi får se vad de säger....


Nu är maten klar, det blir lax och potatis, så gott det ska bli..


Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar