måndag 12 november 2012

Söndagen

Söndagen kom äntligen.
Klockan 13 kom hon med katten, han är så liten. Trodde att han skulle ha mer hår på sig, på bilden på blocket såg det ut som det, men han är så söt ändå  =)

Pontus och hans kompis Love tyckte om katten, de sprang efter han hela tiden, förstår killarna att de tyckte att det var roligt med en katt, men efter ett tag fick de gå och leka i pontus rum så katten fick ta det lugnt. Han har varit väldigt trött idag (katten) gillar att ligga i knät det gillar jag. När jag var på toan så gick han och jamade och letade efter något, patrik tog han i sitt knä, sen kom jag och satte mig i soffan och då gick han till mig, så han gick nog och letade efter mig  =)
Han hinner vara överallt oxå, som en unge som vill utforska vart han är, vad som finns.
Han tycker inte om att gå på lådan med pellets, så vi får lära han det, för han gick o jamade och jamade, vi bar han till lådan men ville inte, Patrik åkte och lånade lite kattsand av Marie & Stefan, om det va det, och mycket riktigt så var det så.


Patrik och katten busar

Leker i soffan.


Imorgon har vi kvartersmöte, så jag har förberett 2 smörgåstårtor, Patrik fick hjälpa mig lite, det tog en liten stund. Imorgon så ska vi lägga på allt på tårtorna, men det får jag hjälp med av britt-marie som är med i rådet, så hon kommer vid 12 tiden sa vi. Sen får Maria bära en till mötet och så ska jag höra med B-M om hon kan bära den andra.


Idag var det farsdag, Patrik fick 2 parfymer i present  =)  sen fick vi fika av grannen Helen, en burk pepparkakor (så vi blir snälla) och rulltårtebakelser som Lillemor hade bakat, så det fikade vi idag, jag, Gabriel, Pontus och Love, Patrik tog sin senare för han var och handlade, och lämnade Lissan på flyget.


Fick ju lite ved här i veckan av Lillemor, tack för den  =)  hade tänkt gå ut och sätta igång en eld, antingen att göra pinnbröd och grilla korv, eller göra något i muurikkan, men vädret i helgen har inte varit det bästa, skulle vilja att bostaden skulle kunna sätta ut en grillring på gården, jag kommer ha lite svårt att ta mig upp från marken när jag ska få igång en eld, men jag är inte så tjenis med vår kvartersvärd, ska ringa och höra iallafall...

Har lite svårt att skriva har en snarkande katt i min famn  =)

så jag ska ta och avsluta nu.

God natt


hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar