måndag 12 november 2012

Uppdrag 17- Mitt favoritminne

Mitt favoritminne, oj det är svårt.
Man har nog många favorit minnen.


Ett minne som jag har är sommaren eller det var på barnensdag så det måste ha varit i augusti månad, men det var 2005, för jag hade Pontus i magen.
Jag, Patrik, Samuel, Gabriel och Felicia skulle iväg på barnensdag som var på sandåker.
Vi skulle åka lite karuseller hade sparat en liten slant för det.

När vi kom och ställde oss i kön så kom det fram en dam och gav oss fribiljett in, vi blev ju glada för det, för entren kostade tror jag 50kr för vuxna  så det blev ju mer pengar över då till karuseller.

Efter kanske 10 min i kön så är det någon äldre man som vinkar till oss från sin bil, eller om han gick ut ur bilen kommer inte riktigt ihåg. Patrik gick till han, och vi fick då av han 3 st åkband med 10 åk på varje band + friinträde biljetter.
Då blev vi ju ännu gladare, för nu kunde vi ju åka hur mycket vi ville, och köpa lotter, köpa ja vad tusan vi ville där inne.

Vi gav bort till andra som stod i kön inträdesbiljetter som vi inte behövde, så de fick en peng över kanske åka en extra karusell.

Det var mest jag och Felicia som åkte karuseller, killarna åkte nån.

Men det var ett bra minne, barnen fick åka hur mycket de ville utan att man behövde säga nä nu får du inte åka mer, eller nu får du åka bara 2 gånger till.
Vi köpte flera hamburgare och drickor, lotter vi hade en super dag.

I slutet var vi så less på att åka, så man åkte bara för att åka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar