torsdag 15 november 2012

Snart är det helg igen.

Redan torsdag. Denna vecka har gått så snabbt, imorgon är det fredag. Pontus ska få vara hemma med mig imorgon, så vi får mysa lite..

Jag och Blixten vaknade vid 9 idag men klev upp lite senare.
Måste tänka vad jag har gjort idag, Helen kom ner på en kaffe, jag satt och stickade lite.

idag blev det köttfärsås o pasta i ugnen, det blir som en gratäng, det va längesedan vi åt det. När jag höll på med maten så kom Marie & Stefan, så efter maten drack vi kaffe med dom, de ville inte ha nån mat annars så hade de fått äta här om de ville.

Fick en bukett med blommor, rosor av Helen  ska ta kort på de imorgon om jag kommer ihåg det  =)


Börjar längta tills jag får julpynta känner jag, men det är inte länge kvar tills det är dags.
Har vunnit på tradera muffins/bullformar med julmotiv så jag ska nog baka lussebullar som är bullar så jag får använda formarna, såg ett recept som jag ska testa. Fast jag lyckas aldrig med lussebullar, så jag brukar inte baka såna, men ska ta mig ett försök i år.

Det blir oxå pepparkakshus bakning, till den köper jag en färdig deg, men jag ska göra en egen pepparkaksdeg och göra egna pepparkakor oxå, det gör jag varje år, tycker att de pepparkakorna blir så goda.

Blir att göra ev lite julgodis oxå, och julkakor, man är ju så mätt på julafton så man brukar inte orka fikat, man behöver ju inte baka så mycket kanske  =)  fast till slut så har man bakat lite mycket iallafall. Jag & Marie ska ha en bakdag, men jag vet inte vad vi ska baka ännu, om hon vill baka lussebullar, vi ska väl ta och bestämma vad vi ska baka på vår bakdag =)  och när vi ska ha den.

I helgen har vi inga planer vad jag vet om, får se vad som händer och sker..


Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar