torsdag 18 oktober 2012

Dagen efter

Igår fick jag cellgifterna, det tog sin tid, blev klar efter kl 15.
Erika var med mig under dagen, hon kom vid 10, sen åkte hon iväg en sväng till sjukgymnasten, men kom sen tillbaka efter 11.30.

Innan hon kom vid 10 höll jag på att halvsova, blev som trött av förmedicinerna, men man kunde inte riktigt somna för jag hade inte ett eget rum som jag brukar ha, och det var så mycket oljud omkring, tycker att när man ska vara där så länge så ska man få ett eget rum, för jag var ju ändå där mellan 8.30-15 och det är ju ett tag.

Men när Erika kom så vaknade jag till, jag stickade ett par tjocksockar, hann bli klar med den ena där och den andra hann jag sticka klart hemma på kvällen, har tänkt sticka lite sockar och ev sälja, bara man får in för garnet så är jag nöjd, har ju som sagt något att göra om dagarna då när man stickar, det är inte så ansträngande.

Var så trött igår hela kvällen, när vi kom hem vid 16.20 så hade ju Patrik och de andra hunnit åka iväg på utvecklingssamtal för Samuel, och hade jag med mig nån nyckel hem, nej det hade jag inte, och slut på ström i mobilen, så jag gick och satte mig nere hos Maria och Johan i deras soffa och bara va. Så skönt det va.

Sen kom Patrik hem, så då gick jag uppför dessa trappor igen, det va tungt att gå uppför dom, tycker att de borde installera en hiss här nu.....


Idag vaknade jag vid 7.40, mådde lite illa, så jag tog en illamående tablett, sen gick jag och la mig igen, har haft det jobbigt att sova nu ett tag, det gör ont när jag ligger på vänster sida, så innan jag gick och la mig igår så tog jag medicin ( morfin ) för att se om det hjälpte, tror att det hjälpte lite iallafall.  Klev upp sent idag, efter kl 12, är trött i kroppen, vet att det är sent, men hade ingen ork att gå upp idag, hade gärna stannat kvar i sängen hela dagen. Men måste ju kliva upp.

Idag kom paketet, jag hade beställt en del moppe grejer till Samuel, gasvajer, insugsgummi och sotningssats som han behövde. Ville ge han det för han har varit så snäll och hjälpt mig genom att hämta Pontus, hjälpa till med små saker här hemma och att vi har hållit sams  =)  han blev jätte glad över sakerna  =)  det känns kul, fick en kram av han oxå  =)

Idag blir det korvwrapps, det blir spännade. de där kycklingklubborna tyckte jag inte va så goda, de gick ner så den får ändå 3p av 5p. Om man hade haft en annan kryddning kanske.


På söndag har jag ju en ny utlottning av tjocksockar, anmäl er om ni vill vara med, valfria färger och storlek......


Det var allt för nu.


Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar