tisdag 2 oktober 2012

Tisdag

Idag har jag bara varit, inte gjort något. Tänkte sova länge idag, men vaknade vid 8.30, så jag gick väl upp då. Ringde till kuratorn och pratade med henne, vi bokade in en ny tid på måndag istället vid kl 11, jag sa att jag har så ont i ryggen så jag pallar inte att gå till bussen eller att kliva upp iden. Hon förstod mig.
Sen har jag inte gjort så mycket mera, har suttit i soffan hela dagen och tittat på tvn, kollat runt på nätet lite, har inte rört på mig så mycket alltså, och det har varit skönt!!!!!

Ska försöka mig på att fixa maten sen, potatis och fiskpinnar/crisps blir det idag med creme fraiche sås med dill & gräslök, inte så avancerad matlagning idag =)

Har inte änns startat en tvätt idag, har bara slängt in kläder där, men inte startat igång den.

Nu har jag värk ibland i vänster ben, eller det har jag haft ett tag, men när jag står på det nu så kommer det världens värk ibland, hoppas att det ger sig, en väldigt otrevlig smärta är det.

Idag är Samuel snäll och hämtar Pontus  =)  nu hör jag dom komma i trappen =) nä det va inte dom


Jag har ju vunnit några auktioner på tradera, byxor, tunikor och en sjal, fick nya byxor för 56kr, inte helt fel =) då är frakten inräknad oxå, ett riktigt bra pris.

Imorgon ska jag och Erika åka runt på secondhandbutiker, måste även till en annan affär och köpa presenten till Anton, nu blir det i sista stunden ändå, fast min tanke inte va det, funderar på att köpa nåt klädesplagg till han, ska se vad jag hittar. Måste ju posta det imorgon oxå.

Nu har Pontus kommit hem  =)

På lördag skulle ju jag och Marie baka kakor, men nu har hon ju blivit sjuk, så vi får avvakta och se hur hon mår  i helgen. Annars så får vi baka en annan dag. Börjar längta tills söndag att få stå på loppisen, jag hoppas att det inte värker så mycket i ryggen då, där slipper man bära in lådorna, de har rullvagnar där som man kan lasta lådorna på, så det är ju bra. Borde ha gått igenom vad jag har i loppislådorna, har ingen koll vad som kan finnas i dom,  kanske att jag gör det under veckan.
Hon som ska ha batman dräkten skrev igår, att hon skulle påminna mig att ta med dräkten till loppisen, nog är det inga problem att ta med den, men när man från början skriver och frågar om man kan leverera den hem till henne på ersboda så blir jag anti.

Skulle så gärna vilja vara ute och promenera, det är så fint ute med alla färgerna på löven. Gillar ju annars inte hösten direkt, min årstid är sommar..

Man kanske ska ta och fixa lite ved, och göra mat ute på min muurikka, det va ju ett tag sen jag använde den, maten blir ju så god när man tillagar på den. I våras gjorde jag egen pyttipanna och pannkakor en gång, sen hann jag inte vara ute något mer, för jag började få ont i ryggen.  Vart kan man köpa billig ved? statoil borde väl ha, måste kolla upp det. =)    jag skulle vilja att de skaffade hit en cementring på gården som man kunde grilla i, tända upp en eld i, det fanns förr, men den tog de bort  =(   ska höra med kvartersvärden igen, men jag vet redan hans svar på den frågan.


På torsdag är det vår soppdag, har så dålig fantasi med soppa. Jag vill ju ha bitar i, annars så äter jag den inte. Det kommer nog bli minnestronesoppa.


Nä nu har jag inget mer att skriva om.


hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar