måndag 29 oktober 2012

Höstlov

Nu är det höstlov för alla i skolan, Pontus fick vara ledig med mig idag, det har gått riktigt bra, men imorgon får han vara på fritids en stund är det tänkt.

Vi har inte gjort så mycket idag, jag vaknade vid 8.30 då var Pontus och Gabriel vakna de satt och spelade skylanders.

Satte på mig peruken idag för första gången, vet inte riktigt om jag gillar att ha peruken på, hade tänkt sätta ut ett kort på hur jag ser ut med den på, men jag är så svullen i ansiktet så jag ser ut som en mitchelinegubbe så jag vill inte visa det. Är verkligen uppsvälld som tusan i ansiktet.
Men nu har peruken åkt av, så jag har sjalen på igen.


Idag blev det pannkaka till lunch  =) 
Till middag idag ska det bli lasange, så jag ska snart ta och börja med den, steka köttfärsen iallafall, så det är klart.


Läste igår om biverkningar av kortison, och de flesta grejer stämde in på mig där, svullen i ansiktet, försämrad sårläkning, benskörhet och muskelförtvining,  sen är jag sugen på gosaker HELA tiden..... men jag har inte gått upp något i vikt fast jag är svullen.


Idag kommer Samuel hit, Gabriel är hos sin mamma denna vecka, så han åkte dit vid 12,

Har varit duktig och tvättat 2 maskiner tvätt, en har jag hängt upp, den andra är väl kanske klar nu, men den får Patrik hänga upp, det är påslakan och det är tungt att bära.


Planer för veckan har jag väl direkt inga, få se vad som veckan har att erbjuda  =)

Nästa vecka är det dags för läkarbesök och behandling, så på tisdag är jag på sjukhuset hela dagen, och onsdagen blir ju oxå en heldag.


Nä nu ska jag nog ta och börja med maten så den är förhoppningsvis klar när Patrik kommer hem, om jag får in lasangen i ugnen, kom jag ju på nu, får testa om jag får in den, annars får vi vänta tills Patrik kommer hem  =)


hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar