måndag 8 oktober 2012

Måndagen den 8 oktober

Igår kväll så började jag att sticka på en socka, har idag gjort klart den ena, så har börjat med kompisen. det gick himla fort, va lite osäker men när man väl stickade så kom jag på hur man gjorde. Vet inte om det kommer bli en julklapp eller vad det nu blir.
Den ena sockan klar.

Funderar på att ha en liten tävling här i min blogg, priset är ett par tjocksockar i valfri färg, men först måste jag ju komma på en bra tävling. Får fundera på det när jag stickar klart sockan hur tävlingen ska gå till.

Idag har jag varit hos kuratorn, den timmen som jag var där gick så fort, vips va klockan 12 då va min tid slut.
Sen åkte jag och Erika och tog en lunch, så åkte vi vidare på vår secondhandaffär tur. vi började på Pias, där hittade jag en tröja till Gabriel som va jätte fin, tyckte jag, sen hittade jag 2 tröjor till felicia, men vet inte om de duger för henne, jag tyckte att de va snygga iallafall. Hittade inte så mycket mera där. Sen åkte vi till myrorna, hittade en fin sjal, men den skulle ha kostat 50kr, det kändes för dyrt, det fanns en del fina kläder där, men det är ju som att gå och handla som i en vanlig affär, jätte dyra priser, så jag köpte inget. Efter det ,åkte vi mot röda korset, men de hade ju stängt idag. Åkte sen till returen, Såg tvättkorgar från ikea där för 50kr st, men blev för snål, de såg helt nya ut. Köpte en liten ask med brevpapper och brev för 5kr, kanske nån vill skriva ett brev en dag  =)

Efter det åkte vi hem, kände i benen när jag gick uppför trappan att de va trötta, har haft en del värk idag, inte så där jätte jobbig värk så jag inte har kunnat gå,  men den har känts av ändå.


När jag va hos kuratorn så hade jag stängt av ljudet på mobilen, sen glömde jag sätta på ljudet, när jag upptäckte det så hade jag en del missade samtal  =)

Satt efter maten och pratade med Marie i telefon, så hör vi Pontus som har världens panik, då va det en spindel i våran säng, vi har haft många spindlar här nu, jag gillar inte spindlar, de är så äckliga. Hoppas att det inte finns några fler...

Nu ska jag ta och fortsätta att sticka lite.


Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar