lördag 6 oktober 2012

Regn hela dagen

Idag har det regnat till och från hela dagen, solen gjorde ett försök vid 10 tiden, men molnen vann..

Igår hände väl inte så mycket, Patrik var duktig och dammsög och torkade golvet, så nu ser det fint ut.

Sen tog jag kort på leksakerna som Pontus har rensat ut från sitt rum, satte ut de i en grupp på fb, tänkte att jag kanske får mindre att bära med mig på söndag, men nu får jag ändå ta med mig sakerna, för köparna ska komma dit, så jag har redan fått ihop till bordet + lite till så det är ju bra så jag ligger ju på plus, Pontus måste ju få en del av pengarna för leksakerna, eller jag ska sätta in det på hans konto, annars vill han bara köpa skylandersgubbar för hela slanten.

Har suttit och märkt grejerna med prislapp, fast har nu tagit en paus från det, men ska fortsätta med det efter maten, sen ska jag snabbt gå igenom vad jag har i loppislådorna, om det är nån låda som får stanna hemma, det va som ett tag sen jag kollade vad som fanns i dom, det va väl i maj när jag va på loppis sist.

igår såg jag det nya avsnittet av Private Practice och Greys. Förra avsnittet av Greys tyckte jag inte va så bra, men detta avsnitt va BRA, men kan ju inte skriva vad som händer för er som ännu inte har sett det. Men jag kan säga att man får lite svar på saker...

Igår var jag hur pigg som helst, sen när jag skulle gå och sova så fick jag världens värk/senadrag i benet, så jag fick sitta på köksgolvet ett tag ca 15 min, det gick inte att stödja sig, måste väl kanske ringa in om det, men det gör jag isåfall på måndag för jag vill ju vara på loppisen imorgon, risken är väl kanske att de lägger in mig. Så jag ringer dit antingen före jag ska till kuratorn eller efter besöket hos henne.

Ikväll ska Pontus sova över hos Oskar, han åkte dit redan på förmiddan, peppad.  Han packade i allt han skulle ha med sig i sin väska. Ska ringa sen och kolla hur det går  =)

Idag ska vi äta klyftpotatis och fläskfile i smördegsplattor med creme bounjor ost på, sås creme fraiche med mögelost  och sallad  =) mumsigt, börjar få tillbaka smaken nu, inte helt, men sakta men säkert.

Börjar få ont i en visdomstand oxå, ganska så onödigt tycker jag.

Nu blev jag super trött, har inte sovit många timmar i natt, klev upp kl 9, så kanske det blev 4-4½ timme. Hoppas att jag somnar tidigt ikväll, för vi ska åka vid nio imorgon, man får börja last in kl 9 på loppisen, så om vi är där vid 9.30 så hinner vi.

Börjar bli hungrig nu, inte långt kvar innan maten är klar  =) kanske jag ska göra salladen så Patrik får sitta en stund  =)


Ha en trevlig lördags kväll mina vänner.

Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar