onsdag 3 oktober 2012

VILKEN DAG!!!!!!

Idag vaknade jag första gången vid 7.20, av att Patrik insåg att de hade försovit sig. Somnade sen om, och vaknade vid 9. Skulle gå upp då, men höll på att inte komma upp ur sängen, för det gjorde så jäkla ont, men efter en kvart va jag uppe. Gick och duschade tänkte att det kanske mjuknar upp ryggen lite, men det gjorde det inte.
Gjorde sen iordning mig för jag och Erika skulle iväg på vår secondhandbutiks besök. Vi åkte vid kanske 10.20. Vi bestämde i bilen vart vi skulle åka, för vi hade ju hela dagen på oss. Åkte till Vännäsby där finns en secondhandbutik.
när vi går in så får jag världens kramp i vänsterben, har ju haft det förut, men nu ville det inte släppa, kunde inte stå på benet, så jag satt på huk. sen satt jag i en soffa, försökte sen att gå, men va tvungen att hitta något annat att sitta på, satte mig i deras cafe, så vi tog en kaffe där. Erika hittade ett par pjäxor till A-L för 30kr, såg inte änns använda ut  =)
Efter kaffet gjorde jag ett nytt försök, satte mig på huk titt som tätt, folk tyckte nog att det såg konstigt ut, men vad gör man........
Jag hittade en sjal, och 2 små sjalat som man kan "smycka" huvudet med, köpte även 8 järngaljar att ha i hallen för 80kr, tänkte att det kanske blir fint. Efter vännäs åkte vi tillbaka till Umeå till emaus, som ligger på västerslätt, där hade jag aldrig varit förut, men jag hittade några sjalar och några smyckningssjalar, och 2 tunikor till mig  =)  så jag va nöjd, Erika hittade en jacka till A-L som hon först inte tänkte köpa, men jag sa då att du kommer ångra dig sen att du inte köper den nu, för när man väl måste hitta en jacka så hittar man aldrig nån..
Vår plan va sen att vi skulle ju äta lunch, såg på klockan att den var 13.45, och lunchbuffen där vi hade tänkt att äta va ju till kl 14, så full fart dit, men maten såg inte så god ut, så vi vände, och åkte till mariedal, och åt sen lunch vid mio, jag hade resturanghäftet, så man betalade bara för 1 lunch  =) billigt och bra..

När vi var klar där, så åkte vi till apoteket på ersboda, jag köpte Xerodent som jag fick i en påse  av en läsare, riktigt goda tycker jag att de är så jag köpte en STOR burk, sen hämtade jag ut medicin. Läkaren trodde att jag kanske hade svamp pga mun torrheten och att smaken va borta.

Efter det så gick vi på H&M och köpte 2 tröjor till Anton, tyckte att de inte hade så mycket roliga kläder  =(  blev som besviken. Kändes tråkigt att bara köpa tröjor till han.
Efter det va vi tvungna att åka hem, för nu va tiden 15.45, tiden bara rusade iväg, så vi hann ju inte me alla affärerna i stan, så det blir ev en tripp nästa vecka igen. 
Efter vår sen lunch så började värken/krampen  i benet ge sig lite oxå, det va himla skönt, vet inte om det är nån nerv som klämmer, eller om det kommer från ryggen,  det är iallafall himla obehagligt kan jag säga iallafall.

När vi åkte hem så va det en buss som körde vid sjukhuset, den va på väg att rama/preja  en bil, föraren i bilen stannade precis innan  rondellen så bussen var tvungen att stanna bakom, och bilföraren klev ut och var jätte arg, undra va han sa...

Sen va vi hemma vid 16, Erika kom upp på en kaffe innan maten, Samuel gick och hämtade Pontus, jag satte mig i soffan.

Jag har fått en av tunikorna som jag vann på tradera och ett par byxor, kan vara så att byxorna är för stora, har inte hunnit testa dom ännu, de ser stora ut, men jag har ju en stor rumpa och den måste ju få plats den oxå.  =)
Tunikan va jätte fin, men den va genomskinlig, så man måste ha ett fint linne under. Det såg jag inte att den va på bilden på tradera (genomskinlig).

Har nu sålt tyget, hon som köpte tyget va SUPER NÖJD, hon gav mig mer än vad jag hade satt ut det för, 60kr extra, men jag sa att det behöver jag då inte, jag är bara glad att nån annan har användning för det, för jag har inget mer att sy, men det gick hon inte med på.

Ska se Dallas ikväll med Maria  =)  <3


Sen har det väl inte hänt så mycket mera..

Dags att avsluta, snart börjar ju Dallas vill ju inte missa början..

hejsvejs










LyckoBingo.com

ForHair.se

Senap webbyrå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar