söndag 28 oktober 2012

Söndag är äntligen här

Har nog aldrig längtat till en söndag förut, men det har jag gjort till denna dag. Varför?? jo jag och Patrik ska ju ut och äta på KINA idag, det ska bli så himla trevligt.


Har verkligen längtat, brukar äta friterade räkor, vågar inte prova på nåt nytt, är lite feg att testa nya grejer. Patrik brukar då testa andra grejer, han vågar =)


Inatt ställde man tillbaka klockan, insåg det när jag gick och lade mig imorse att klockan va lite mycket, så det blev lite mindre sovtimmar för mig, jag gick upp idag vid kl 8.30, ovanligt piggelin fast jag somnade vid 5.30-6.


Solen lyser idag, den lilla snö som kom i fredags är som borta.

Jag har ju blivit "LITE" svullen i ansiktet av kortisonet bedapred, fast det går som i vågor, ena stunden kan det som strama om kinderna då blir det som mer i ansiktet, men det kommer väl försvinna när jag slutar med det, om 2 veckor. Nu tar jag bara 4 tabletter morgon och kväll, när jag var på sjukhuset började jag få 16st, så nu trappar jag ner, de 2 veckorna som kommer ska jag bara ta 4st på hela dagen, så då kanske svullnaden går ner.


Vad jag längtar efter julen, brukar då inte börja längta så här tidigt, speciellt att få julpynta, ska tusan göra det redan 1 december, i år är det Patrik som får sätta upp julgardinerna, det blir kul att få se på. Längtar efter julmaten oxå, och nygårda julmust som är den bästa julmusten.


Måste ta och betala räkningarn kom jag på, det är inte så kul, men man måste göra det. Det va många räkningar denna månad, jippie.....

Patrik undrade vad jag önskade mig i julklapp, brukar ha en massa saker som jag önskar, men nu har jag ingen aning om vad jag vill ha, det jag önskar mig är att jag är frisk under julen, att man inte åker på nåt så man är inlagd på sjukhuset, och missar julmaten, så det är väl min önskan denna jul, billigt och bra =)  får kanske ta och tänka ut nåt annat oxå.  denna jul har vi alla barnen, iallafall gabriel och Samuel, Felicia vet jag inte hon är ju aldrig här, men hon kanske kommer då, vi får väl se.


Nä lika bra att ta och betala bort dessa räkningar, så det är gjort.

Ha en bra dag mina vänner....


Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar