fredag 12 oktober 2012

Nu är jag hemma

Nu är jag hemma igen, imorse lätt det som att jag skulle bli kvar över helgen för mina vita blodkroppar var RIKTIGT låga, men sen pratade läkaren med överläkaren och hon sa att om ingen är förkyld/snorig, ont i halsen hemma så fick jag åka hem, så jag ringde Patrik och hörde om de hade blivit snoriga över natten, och ingen hade blivit det.
När de hade läkarronden så var det bara en läkare som kom in, för de andra 3 var lite snoriga och de ville inte smitta mig så de gick väl till en annan pasient, så har det varit med sköterskorna oxå, det är 2 st som har kunnat komma in till mig, och jag fick ju bara vara inne på mitt rum, så de har fått komma med fika och kaffe till mig.
Fick göra en del övningar med enna läkare oxå, gå på hällarna det gick bra, gå på tårna, och det gick bra idag gjorde inte ont, sen kollade hon reflexerna, en reflex i höger ben reagerade, men inte i vänster ben, och känseln var oxå olika, kände i höger men inte i vänster. sen drog hon med handen på benen och det kändes olika. Fick ligga i sängen och lyfta benen, där var det samma sak, höger kunde jag lyft upp och hålla kvar i luften, men vänster ben kunde jag bara lyfta upp i några cm om änns det.
Hon sa att det kan bero på att det kan vara svullet i ryggen efter strålningen, så jag HOPPAS verkligen att det är så, för jag kan ju gå fast det värker ju i benet, så då kan jag ju lyfta det.
Sen så sa jag att läkaren igår ville kolla hur knipmuskeln i rumpan var men det sa jag nej till, för han sa att det inte är ett måste, men jag sa till henne att jag känner ju att jag kan spänna den muskeln, om det skulle sluta fungera så måste jag höra av mig för då är det allvarligt likadant om man känner att man inte har nån känsel där nere eller om det gör ont när man kissar så ska man höra av sig så det får jag hoppas inte slutar fungera.
Nu under helgen om jag får feber tillbaka eller om jag får frossa så ska jag ringa och då blir det väl att åka in igen.
Jag ska stanna inne så jag inte utsätter mig för smittor och de som kommer förbi får inte vara förkylda, känna sig dålig, ha ont i halsen eller några andra sjukdomar.
Men om jag under helgen får tillbaka feber eller om jag får frossa så ska jag ringa in och får då ev åka in igen för att vara på den säkra sidan.

Patrik kom och hämtade mig vid halv ett, så då åkte vi hem, han slutade för dagen, så sen gick han och hämtade Pontus oxå så han fick en tidig dag  =)

Sen vill jag påminna om min utlottning på söndag om tjocksockar, om ni vill vara med i utlottningen så ska ni ha skrivit upp er innan söndag kl 12, skriv här på bloggen, eller på fb eller skriv ett sms till mig. Och om ni bor långt bort så kan jag ju skicka sockarna till er om ni vill vara med.


Igår så somnade jag vid 12, mycket tidigare än vad jag brukar göra, blev väckt nån gång imorse de skulle ta tempen och kolla blodtrycket, sen somnade jag om, vaknade vid 8.30 låg kvar i sängen en stund, de kom in med medicinerna, jag tog dom, tog sen en dusch, och sen kom ju läkaren in, hon tyckte att man skulle se över medicinen som jag får för smärtan, dels för att det blir ett x antal morfin tabletter per dag och att de inte riktigt hjälper, det tycker jag är bra, har som undrat varför ingen har gjort det förut, hon sa att kanske att de på smärtkliniken ska få ta hand om det, det låter bra tycker jag, morfin tabletterna hjälper ju lite men inte mycket, och jag tar 2st varje gång jag tar och dom. men nu blev det inget bestämt, så kanske att de tar upp det på tisdag när jag ska till läkaren. Det skulle kännas så skönt att bli av med värken, den gör ju en påmind om cancern hela tiden skulle vara skönt att slippa bli påmind om skiten varje dag.

Idag blir det tacos i pitabröd det blir gott.

Annars så har det väl inte hänt så mycket mera  =)

Ha en trevlig fredagskväll

Hejsvejs






LyckoBingo.com

ForHair.se

Senap webbyrå

The Slanket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar