tisdag 30 oktober 2012

Regn hela dagen

Vilket tråkigt väder det har varit idag, regn och blåst hela tiden.
Vaknade imorse vid 8, men somnade om och vaknade vid 10, så jag klev upp vid halv elva.

Sen vid halv 12 tror jag klockan var så kom Rita förbi på en kaffe, hon hämtade oxå sina tjocksockar som hon vann i min första utlottning.. det var trevligt med besök  =)

Efter det har jag inte gjort så mycket, suttit och tittat på tvn.
Vid 14.30 kom pontus hem, Samuel gick och hämtade han på fritids.
Lagade maten, fiskpinnar och ris blev det idag. Efter maten dammsög Patrik, och jag torkade golvet, men det gjorde så ont i ryggen så tårarna rann så det var ingen hit att göra det.

Bakade en kaka, lakritskaka med citron, jätte god blev den.

Här är receptet om nån vill testa.

2 ägg
2½ dl socker
2½ dl vetemjöl
75g smält smör
1 tsk rivet skal av 1 citron, jag tog från hela citronen
4 st kick, lakritskola

Vispa ägg o socker poröst. Smält smöret, blanda i det och vetemjöl och citronskalet, blanda. Häll smeten i en form med avtagbar botten. Klipp bitar av kicksen och lägg de i formen.  Gräddas i ca 30min i 175 grader.






Den blev riktigt god.

Mina naglar som jag har sparat ut går tusan sönder hela tiden, vet inte hur jag ska få de ska hålla..

Nu har jag inte så mycket mera att skriva om känner jag, kanske ska ta och vika den lilla högen med tvätt som har väntat på mig hela dagen..


Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar