tisdag 14 augusti 2012

Ännu en dag på sjukhuset.

Sitter här och väntar och väntar. Vet inte hur det blir med cellgifterna idag om det är beställt eller hur det blir. De så igår att jag skulle få men de vet inte om läkaren har beställt det.
Väntar även på svar om hemvården de har ännu inte fått svar ifrån dom. Få se om de hör av sig under dagen.
Om jag inte skulle få hemvård så har Karin (en kompis mamma till Pontus ) erbjudit sig att hon kan ge mig kvälls antibiotikan om det är ok från läkarna. Det skulle underlätta en del för då kan jag stanna hemma och behöver inte sova här. Då kan jag åka in på morgonen och sen åka hem efter dos 2 som jag får vid 14 tiden har då hela eftermiddagen hemma.
Och man slipper ordna barnvakt till Pontus.

Igår så ställde Lina upp och passade Pontus.
Fick antibiotikan lite snabbt igår det gjorde så ont. Det känns mer när man har nål så det gjorde ont i armen och vid nyckelbenet som en bränande känsla.
Idag gick det lite bättre gjorde bara ont i armen.

Vad mer har hänt då...
Idag är det Pontus första dag på fritids det är nog väldigt spännande för han. Min stora kille. Han är orolig över att han inte kan läsa eller räkna men jag sa att det får du lära dig i skolan så det behöver du inte tänka på.

Han vill oxå hälsa på på förskolan så kanske vi tar oss en promenad dit en dag.

Snart är det lunch börjar bli hungrig. Åt 2 mackor i bilen idag jag va lite seg på morgonen så jag blev lite sen.

Men vad de gör reklam för Dallas tror inte att nån har missat att det börjar den 20de augusti.


Får återkomma när jag vet mer om hemvården och cellgifterna.


Ha en bra dag.

Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar