tisdag 21 augusti 2012

Imorgon sista dagen???

Det hoppas jag verkligen, att imorgon är sista dagen för antibiotikan. Är fortfarande så less på sjukhuset, efter att ha varit där under hela augusti månad.
En sköterska undrade idag om jag hade fått info om venporten de ska sätta in. Nä sa jag för det har inget sagt något till mig om.
Då är det inbokat den 4 sep, men jag ska åka in på kvällen innan på söndagen och läggas in och de ska ta blodprover.
Men som jag nu sa till sköterskan att jag vill inte ha någon mer infektion, har legat här under hela augusti, medans jag har bättre saker att göra, jag missar dyrbar tid, om jag skulle få en infektion av venporten och det vill jag inte, och om jag får en ny infektion så måste jag börja om igen och det orkar jag inte.
Det slutade med att hon sa att läkaren får ringa mig idag och berätta mer, jag förstår att de vill ge mig en venport, för att jag kan vara svår att sticka, och just nu efter en månads antibiotika så finns det inget mer att sticka i, men de måste ju oxå förstå mig att jag missar en massa tid hemma med min familj och vänner om jag får en ny infektion.
De kan inte tvinga mig, det sa hon, men det är något de önskar. Så vi får se hur det blir.
Som de sa om picclinen så händer det VÄLDIGT sällan något med dom, tjena det märkte jag...


Idag så fick jag hämtning av Robban, han var så snäll och hämtade mig =) så jag var hemma vid 9.30, tog mina mediciner och fikade frukost, frukosten på sjukhuste är inget vidare heller, är less på fil och apelsinjuice.

Har tänkt att åka på konsum idag, tog med mig ryggsäcken, är lättare att ha varorna där i när man kör på moppen än att ha i påse, men kasnke måste åka snart för det ser ut att kanske bli regn idag.

Annars så har jag väl inga planer idag, hemvården kommer ju där mellan 1-2 sen ska jag väl hämta Pontus om jag är pigg efter antibiotikan.


Igår var Birgitta hit, fick en låda med blåbär =) det är oxå himla gott, kanske man kan göra en blåbärspaj mot helgen =) det lät ju gott.


Nä måste nog ta mig en tur till konsum nu det ser ut att komma flera mörka moln.

hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar