tisdag 14 augusti 2012

Det blev en lång dag.


Det blev som sagt en lång dag på sjukhuset.
Dagen bestod av att vänta. Vid kl 14 va det dags för dos 2 de satte i det. Märkte efter ett tag att jag blev blöt om bandaget som jag hade runt armen. Såg då att det rann ut från nålen så jag ringde på klockan en sköterska kom in och jag sa det. Hon såg det och gick ut. Kom sen tillbaka och sa att de andra hade sagt att hon måste stänga av droppet av antibiotikan. Då såa jag att det är ju ganska smart.
Hon gick då kom nästa sköterska som skulle se vad som va fel. De fick dra ut nålen.
Sen fick en annan sköterska sätta en ny nål det brukar inte kännas så mycket när de ska sätta en nål men där de satte den nu gjorde SÅ ont. Det gör mindre ont att sätta en nål på handen.

Sen iallafall kunde jag fortsätta att få antibiotikan.

Satt sen och väntade hur det skulle bli med cellgifterna. Vid 16 ringde jag på klockan för då va jag less precis då kom underläkaren och sa att det blir imorgon så då kom Patrik och hämtade mig.


Funderar på om jag ändå ska sova på sjukhuset i natt det är så jobbigt att åka fram och tillbaka.


Jag ska få hemvård för kl 14 antibiotikan det va ju bra. Nu ska de diskutera om jag kan få kvällsmedicinen av Karin. Det skulle ju vara bra tycker jag.

Ska gå och ta mig en dusch det kan jag behöva.

Hejsvejs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar