torsdag 9 augusti 2012

Fick åka hem en sväng

Fick åka hem en sväng, dock blev det inte så länge men det blev en stund.

Fick min antibiotika sent idag brukar få den vid kl 14 men vid 14.30 hade jag fortfarande inte fått den så då ringde jag på klockan och undrade när jag skulle få den för jag brukar få den kl 14.
Sen tog det en stund tills ca 15.10 då fick jag den. Under tiden jag fick den så tänkte jag att jag kan ju kanske åka hem en stund, så jag ringer på klockan igen. Säger


till sköterskan att jag funderar på att åka hem en stund efter jag har fått medicinen klart. Hon säger har du sagt det till nån annan sköterska? Jag svarar nä jag säger ju till dig nu.
Vet inte om hon kanske inte brukar vara här men hon skulle säga det till de andra.
Men sen kommer sköterskan som ska ta bort den tomma påsen så jag säger det till henne oxå tänkte det är lika bra. Hon säger att det är ok.
Sen kommer nästa sköterska in K hon har haft hand om mig en del under veckan vi pratar lite en trevlig tjej. Då ska hon bara lägga om picclineen och sen kunde jag åka. Var klar vid 16.15 så det blev som sagt inte så lång tid hemma.

Pontus har varit med Anna-Lisa hela dagen och Erika. De åkte till busplaneten och lekte hela dagen. Sen hade de plockat blåbär i skogen och bakat blåbärskaka som Pontus bjöd på efter maten. Kan tala om att jag hade en så STOLT kille som kom hem med blåbärskaka. Han riktigt sken av stolthet.

Idag åt vi grillat med klyftpotatis. Jag gjorde en sallad och en stark vitlöksås till som jag har lärt mig av Marie. Det var jätte gott.
Sen har jag bara suttit i soffan och softat han vila lite oxå i soffan en liten stund.


Nu tillbaka om min jäkla arm. Det ser ut att jag blir kvar tills måndag. Då blir det väl att kolla om man kan dra picclinen och se hur det ser ut med propparna. Nu är det så att jag vill att de ska dra den för annars måste jag stanna här under hela behandlingen för att på antibiotikan direkt ut i blodet. Infektionen kommer alltså blossa upp igen om de slutar med antibiotikan direkt och det vill man ju inte. Underläkaren blev oxå förvånad över det svaret och förstod ju varför jag blev så ledsen. Hon så att jag kan ju åka hem under dagarna men att iallafall under helgen får jag sova här. Det känns länge hela helgen men det får väl gå och hoppas att de då kan dra den men att det då inte ska vara farligt att dra den vill ju inte riskera något mer.
Om de drar den så blir det att sen sätta in en ny ev i andra armen om jag förstod det rätt och hoppas att den fungerar utan nån infektion.


Vägde mig hemma och jag hade gått ner hade en del vätska i kroppen.

Idag är det rekord i tryck på reklamen har idag fått ihop 263kr bara på en dag. De kan ju behövas när man får sjukhusräkningen efter denna vistelse så TACK igen alla som trycker fortsätt med det :-)


Nu ska jag äta salta pinnar och dricka mer.

Är det nån mer än jag som ska se Dallas när det börjar? Såg ju det när man va liten kul att se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar