fredag 31 augusti 2012

Snart är veckan slut.

Redan torsdag idag fast den dagen är snart slut.
Igår hände inte så mycket. Fick ett trevligt telefon samtal av Lilian som hade hittat mera hallon till mig som hon kom förbi med. Så jag åt lite hallon igår. Sen kom grannen Helen ner hon hade oxå plockat hallon så då fick jag lite mera att äta.

Idag fick jag skjuts av Lilian till sjukhuset. Det var så snällt av henne.Skulle till röntgen. Fick göra ett ultraljud för att kolla hur venerna va på höger sida. Det var väl lite stopp där så det blir att sätta ven porten på vänster sida. Och det blir på måndag.


Har kollat efter att få nån annan reklam på sidan så om ni ser nån reklam senare i framtiden så vet ni vad ni ska göra :-) lika bra att jag säger till om det nu så det inte blir fel som sist.

Idag har inte ryggen varit min vän. Har mycket ont mest på höger sida känns det. Jobbigt när man går. Kan knappt göra något. De hade skrivit ut fel styrka på morfinplåsterna så nu tog jag 3st av den mindre dosen plåster så att det nästan är samma styrka som jag brukar ha. Missade att byta igår så det kan vara därför jag känner värken idag hoppas att det är bättre imorgon.

Hämtade ut medicin idag så nu tror jag att jag har kommit upp i högkostnadsskyddet

Imorgon ska Pontus vara hemma med mig :-) hoppas att det går bra. Lunch kan jag ge pirog som jag har i frysen så jag behöver inte stå vid spisen.
Så det är ju bra.

Hämtade Pontus idag på vägen hem började värken i ryggen komma. Var tvungen att sätta mig på bänken här på gården för att vila fast det regnade en del då eller det kom en skur då.

Marie har bakat 2 tårtor tills imorgon och hennes mamma hjälpte till. Så himla snällt. Jag brukar göra tårtan dagen innan men hade inte fixat det med denna värk.
Det är så jobbigt när man vill göra saker och man inte fixar det pga värken eller trött i kroppen. Det är inte kul. Man känner sig handikappad som inte fixar sakerna. Försöker klara av saker ändå fast det är tungt.


Annars har det inte hänt så mycket. Gabriel kom idag han har varit sjuk i veckan feber så han stannade hos Lina tills han blev frisk.
Sen hade oxå hans lillebror där kräkts i helgen en hel del så de avvaktade så ingen annan blev sjuk utifall det skulle vara magsjuka.

Nä dags att se lite tv och hoppas på att bli trött.

Hejsvejs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar