onsdag 15 augusti 2012

Idag var det dags för cellgifter


Inatt sov jag här. Fick ren bäddat så det va skönt hade haft de sängkläderna ett tag.
Blev dock väckt kl 6 de skulle ta tempen och blodtrycket sen skulle ja få dos 1 av antibiotikan. Men då va det stopp. Det gick inte att spola in koksaltlösning men jaghade backflöde att man kunde få ut blod. Sköterskan försökte få in nåt som skulle lösa upp stoppet men det gick inte.
Så då skulle morgonpersonalen fixa det.
Jag är inte lätt stucken på vänster armen, höger arm brukar gå bra men nu går det ju inte att använda den.
De försökte sticka mig men det gick inte. De la en värmegrej på handen så blodkärlen skulle kanske komma fram då. Vid kanske halv 11 lyckades de att sätta en nål på handen. Det gjorde mycket mindre ont än i armvecket men jag är så öm där nu oxå. Vid kl 11 kunde de ge mig dos 1 och sen fick jag cellgifterna. Låg och sov mest under tiden. Innan får jag en del mot olika saker och ett av de sakerna kan man bli sömnig av så då halvsov jag hela tiden ganska så skönt.


Det blir jobbigt när det blir motgångar hela tiden. Bara att nålen nr två inte fungerade va tungt för då måste de sticka igen och just nu känns det så mycket att tårarna kommer. Jag behöver nu något positivt vad som helst i min sjukdom. Har pratat med en sköterska om detta idag att man blir så less på alla motgångar hela tiden. Hon frågade om jag hade pratat med nån så jag svarade nä det har jag inte gjort men har tänkt att ta kontakt med kuratorn kunna prata med en utomstående o allt skit. Hon skulle kontakta kuratorn åt mig så kunde hon komma förbi här. Så det är bra.

Nu kommer jag sova här om nätterna så jag får antibiotikan här på kvällen och morgon och sen får jag åka hem och ha hela dagen hemma.
Om nån vill/kan köra in mig nån kväll vid halv 22 så säg till. Eller om man kan passa Pontus en halv timme när Patrik kör in mig skulle oxå vara jätte snällt.


Ska följa med och hämta Pontus imorrn på fritids det ska bli kul. Tyvärr kunde jag inte följa med och lämna han utifall att hemvården skulle komma.


Har suttit och ätit popcorn är inne i en popcorns period.

Den 30 augusti ska jag ha samtal med chefen och en annan vad hon nu hette. Ett samtal som man har när man är sjukskriven.

Nu har jag fått sista dosen för idag. Frågade sköterskan om man kunde spruta in något så det inte bli stopp igen och dels för jag är så svår stucken. Det fanns det och hon tyckte att det var bra tänkt av mig. :-)

Vädret har varit fint idag.

Komihåg att trycka på reklamen. :-)

Kram på er alla.

Hejsvejs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar