söndag 19 augusti 2012

En trött dag idag.

Har varit så trött idag. Blev som vanligt väckt kl 6 av att de skulle ta blodtryck och temp men antibiotikan blev sen idag den fick jag först vid 6.30 ca. Men den droppade på sakta idag. Sen kom de på att de skulle ta blodprover. Försökte sticka i vänster hand men det gick inte,så de skulle prova i höger efter jag fått antibiotikan klart. Så jag skulle ringa på klockan när det va klart. Gjorde det och de tog bort anti och gick sen igen. Efter tio minuter ringer jag på klockan och undrar om de skulle ta proverna för jag har Patrik som väntar i bilen och då tog de proverna. Det gick då bra att sticka mig i högerarm nu så det är ju bra.
Åkte hem sen åt frukost och tog medicinerna. Missade att byta morfin plåsterna kom på det ikväll när jag började känna av ryggen. Så Patrik hjälpte mig med det.

Sen under dagen har jag sovit och vilat och va fortfarande trött efter det. När hemvården kom låg jag kvar i sängen så jag fick anti där och halv sov vidare.

Sen hade vi picknick med alla på solskenet det bjöds på potatissallad och rostbiff. Sen blev det kubb vi på nedre solskenet vann över övre solskenet. Jag satt och tittade på provade att kasta 2 pinnar sen satte jag mig igen.

Efter det gick jag till Maria (grannen) som fyller år idag :-) de andra hade varit nere när jag sov. Så jag satt och surrade lite med henne <3

Kom sen hem duschade och såg på tvn med Pontus och Patrik . Det var bara vi hemma Gabriel skulle sova hos en kompis inatt.

Vid halv tio körde Patrik och Pontus in mig hit. Fick anti och i slutet värkte det som tusan och blev rött. Så sköterskan tog ut nålen och sa att imorgon så får dagspersonalen när de kommer kl sju sätta en ny nål så får jag anti då. Det är som att det håller för två dagar sen gör det ont i armen. Hoppas de ska försöka sätta den nya i höger armen.


En sak jag hade missat med bilderna från vissa företag som nu är borta va ju att man inte fick uppmana folk att klicka får se om jag får tillbaka det. Har lärt mig en dyr läxa iallafall. Hade missat den texten tyvärr.


Ja just det. Pontus tappade sin andra tand idag ska ta kort på det imorgon <3<3<3

Hoppas jag känner mig piggare imorgon det är så jobbigt att vara trött hela tiden man har ingen ork alls tyvärr.
Blir trött vid 11 tiden sen går jag och vilar och sover till 13.30 ca.


Nu ska jag spela lite ruzzle det har plingat i telefon.

Hejsvejs.


Anti= antibiotikan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar