torsdag 2 augusti 2012

Väntar

Nu ligger jag och väntar på att få svar om det finns plats för mig i Umeå det lät som att det var fullt där så vi får se hur det blir.

Frågade en sköterska om varför man kan få propp i armen och det var för att kroppen kan reagera på nya föremål.
Nyss va läkaren inne och så att de väntar svar från Umeå och att det va fullt där. Då så han att jag skulle ha armen högt för att den är svullen fast en annan sa att den inte skulle ligga högt, nu får den ligga högt.
Men iallafall så sa han att de i Umeå får bestämma om man ska dra ut den. Men då hade ju nån sagt att då kan proppen vandra och det är ju inte bra, men då sa han nu att jag får Jylland medicin (sprutor) mot det. Frågade då vart i armen den va. Ja det är små proppar runt hela slangen i armen då är det väl ändå inte EN liten propp utan FLERA små proppar.
Och det va ju ovanligt/inte vanligt att det blir så men såklart så ska ju jag få det.
Det känns ju super...


Va och fikade frukost förut. När jag sätter mig säger en gammal tant till sköterskan att nu mår jag illa. Hon hann precis med en spypåse. Åt mina två mackor fort.

Patrik och killarna har börjat åka hem nu så jag hoppas på en sjuk transport till Umeå om jag nu får åka dit idag.

Man hör mycket skvaller sköterskorna imellan de tänker nog inte på att cirka passienter hör när de pratar. De pratade om mig oxå hörde jag fast det va bra saker de sa :-)

Börjar bli bra på att skriva på telefon med vänstern.
Börjar känna mig lite trött. Men så fort jag är på väg att somna eller somnat så väcker de mig.

Idag är det ingen bra mat kött och grönsakssoppa.

Nä ska spela lite ruzzle nu.

Återkommer sen om hur det blir.
Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar