torsdag 16 augusti 2012

En heldag hemma

En hel dag hemma, det va längesedan. Vad jag ska göra vet jag inte.
Kanske bara njuta av att vara hemma.

Vaknade idag kl 6 av att de skulle ta blodtryck och tempen, sen fick jag antibiotikan, som vart klar vid 6.40, klädde då på mig, och väntade att de skulle komma med en propp spruta, till slut fick jag ringa på klockan vid 7.25 för att fråga vart den tog vägen, precis då kom en sköterska med en.

Åkte hem och åt frukost, sen har jag inte gjort så mycket mera.
Ska packa ihop lite kläder sen som jag ska ha med mig till sjukhuset så man har något ombyte.

imorgon ska Patrik lämna Pontus kl 7 på fritids så han får vara med på frukosten, det passar bra för då åker han sen och hämtar mig.

Idag kommer ju hemvården hit mellan 13-14 tiden, har inte fått nån exakt tid, hoppas nålen fungerar mu oxå. Har inte hört något om ifall det skulle vara ok om karin gav mig kvällsdosen, inte alltid man får svar som man väntar på.


Det var strålande sol kl 6, men nu har molnen kommit fram, för mig spelar det ingen roll ska ju ändå inte vara ute direkt i solen. Pontus är besviken för vi har ju inte varit vid stranden något, en gång hann vi med det på Gullvik.


Saknade igår att äta mina hallon som jag har i frysen, det ska jag göra idag äta lite hallon, men snart är de slut i lådan =(

Idag mår jag annars bra efter cellgifterna jag fick igår hoppas att jag mår lika bar imorgon. så på så sätt är det ju bra att jag sover på sjukhuset för då kan de ju ge mig något mot illamåendet direkt om det skulle vara så att jag blir dålig. man vet ju inte.


Jag hör hur barnen leker på jobbet, saknar att jobba och träffa folk. nu ska jag ringa jobbet.

hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar