söndag 19 augusti 2012

Bara 3 dagar kvar

Bara 3 dagar kvar av denna kur med antibiotikan, oj vad jag längtar tills det är över.
Fick imorse en ny nål i armen, vid kl 8 lyckades de hitta ett kärl så vi får hoppas att detta håller. Så jag var klar vid 8.45 så då åkte jag hem för då var mina killar utanför och väntade.

Idag kom hemvården tidigt, redan innan kl 12.30 tror jag det va, sköterskan (säger man sköterska till en kille) ja iallafall satte droppet sakta så det droppade in på ca 45 min och tror att jag ska be dom göra det i fortsättningen, det kändes bara lite i slutet i kärlet, det är en svidande känsla som man får, det gör ont.

har inte vilat idag heller har känt mig pigg faktiskt. Tog moppen en sväng till Marie och hälsade på, var ju tvungen att se hur vardagsrummet blev efter de tapetserade om, det blev riktigt fint. Sen hittade jag några jordgubbar och smultron ute i trädgården som jag var tvungen att äta upp. och hallon hade de oxå, ska nog ta med mig en burk och plocka dom innan de blir dåliga. Smakade även deras röda och vitavinbär, så gott det var. Skulle ha kunnat äta mer bär men då hade jag ju inte orkat nån mat.

Åkte sen hem och åt grillat. Det va himla gott det oxå. Patrik är nog en aning less på grillat, men snart ska man väl ställa in grillen så man måste ju passa på.

Är så sugen på kräftor och västerbottenostpaj, mmm vad gott det skulle vara. har varit sugen på det ett tag faktiskt, men kanske efter detta med antibiotikan är över så kan man äta det..


drömde en natt att jag fick göra den där kollen om cancer prickarna hade minskat, och i drömmen hade de inte det utan blivit större, det va ingen rolig dröm. Hoppas att man får göra den där kollen snart ändå så man får veta om cellgifterna gör sitt jobb. Fast tycker ju att de borde det om man tänker på hur ont jag hade i min rygg innan jag började med behandlingen, kunde ju knappt gå eller ligga, stå, det som hjälpte mig var ju att sitta på huk. Så något måste det ju ha hjälpt.


Har inte hunnit ta kortet på Pontus, han har varit på kalas idag, pyjamaskalas. Nu är han och leker med Love.

Imorgon ska han börja i förskoleklass, undra hur det går för han att sitta still =) fast jag tror nog att det går bra. Hoppas jag hinner bli klar på sjukhuset imorgon så jag får vara med på morgonen, de ville att en förälder skulle vara med under första timmen i skolan, som idag kom vi hem vid 9, men det va ju för att de skulle sätta en ny nål. det är ju frågan om läkarna vill prata med en imorgon, det var ju ett tag sen vi gjorde det.
vill ju veta hur infektionen ligger, om det är sista dagen på onsdag som de har sagt eller om det kan bli mer. man vet ju aldrig, men jag är så LESS nu på sjukhus. det är bra personal men tycker nu att det är nya personer hela tiden.

På torsdag ska det lilla hår jag har kvar rakas av, Pontus blev chockad när han såg mig igår utan något på huvudet, förstår att det såg konstigt ut, men jag blev ledsen av han reaktion ändå =( jag blev väl chockad av hans reaktion oxå därför blev jag ledsen,


Imorgon är det måndag och då är det ju dallas kl 21 som jag ska se.

Det har känts så bra idag att inte vara trött, så kanske det är ett tecken att infektionen känner sig besegrad =)

Snart kommer Pontus hem, så då ska jag kramas med han <3 <3 <3

Håller på att försöka spara ut mina naglar igen, hade ju ganska långa där men sen när man var nervös inför svaret så rev jag ju av dom. Så vi får se om jag lyckas nu =)


nu har jag inget mer att skriva om känner jag.

Ha en fortsatt trevlig söndagskväll.

hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar