söndag 5 augusti 2012

Solen skiner.


Det var inte igår man såg solen. Kom och tänka på det Pontus har knappt fått bada något i sommar stackarn men det har ju knappt varit fint väder.

Skulle behöva en sax nu och klippa bort det lilla håret som är kvar har hår överallt och är så less på det. Fick renbäddat igår men det syns inte.

Om jag hade varit frisk nu som tanken va efter husvagns semestern så skulle jag ju ha ringt jordgubbsplockningen och hört om det fanns jordgubbar kvar. Hade då fått jordgubbar i frysen också hade jag gjort jordgubbssaft. Nu har kanske Maria på jobbet jordgubbar över som hon skulle spara isåfall så jag hoppas på det :-) det är så typiskt att alla planer man har går åt skogen. Vad mer kommer gå åt skogen?????

Tvättmaskinen var nog inte trasig så Patrik kan ha varit vatten från duschen som hade kommit dit.


Igår hade jag besök igen då kom Lina hit. Hade med sig tidningar och macka från nisses bacon och västerbottensost hade aldrig testat den men den var riktigt god. Kan säga att jag inte orkade nån middag sen. Men vi satt här och pratade ett tag :-)

Skulle lyxa till det med chips och dip på kvällen men jag blev som äklad så jag la bort det.

Har haft lite feber på morgonen att den inte vill ge sig den va ju inte så hög men ändå.


Imorgon ska Patrik börja jobba så då blir Pontus hos sin farmor. Han gillar att vara där och katterna.
Veckan efter är det dags för inskolning på fritids för han. Den ska Patrik ta så då har han semester igen en vecka.


Idag händer det väl inte så mycket. Ska ta mig en dusch hade jag tänkt. Ska försöka själv lite jobbigt det där att be om hjälp med duschning men jag ska se först innan jag bestämmer mig hur det känns i armen.

Nu försvann solen och en massa moln kom ovanligt.

Nä dags att duscha.

Hejsvejs

1 kommentar: