torsdag 2 augusti 2012

Torsdag idag.


Har nu varit vaken en stund blev väckt vid kl 6 de skulle kolla tempen vaknade i natt kl 4 av att jag hade världens frossa. Fast jag hade då tagit på mig två täcken så jag ringde på klockan så de tog tempen men hade ingen feber bad om en filt också fick jag alvedon. Lyckades somna om vid 5 iallafall.

Igår kväll fick jag mera antibiotika som de satte i nålen i tummen. Det gjorde så ont det värkte i handen kan säga att jag är röd idag.
Fick även antibiotika nu på morgonen men då körde de det i picclinen och det gick bra så de tog bort nålen på tummen.

Bilden som jag la ut igår på picclinen va inte jag som tog utan en sköterska, skulle en sköterska göra så i Umeå? Nä det tror jag inte.

Kommer att sakna det här stället och personalen. Sa till en sköterska nu på morgonen att jag tyckte att de kunde ju börja jobba i Umeå och de där kan börja jobba här så det känns lite tråkigt att byta ställe. De ska först ringa och prata med dom om det finns plats där, kan ju hoppas då att det inte finns nån plats fast det kan vara skönt att vara på hemmaplan.

Fick duscha igår man blev som en ny människa. Fick hjälp med det hade inte klarat av det själv blev helt slut så jag var tvungen att åka rullstol tillbaka till rummet.

Kommer verkligen att sakna personalen. Fick glass igår och sockerdricka de har servat mig hela tiden.

Fick ett tränings schema för armen för att man ska ha bra blodflöde där och inte vara så kall.

Avdelningen som jag är på är det bara gamla människor.

Nu är det frukost så ska gå och fika lite innan allt tar slut.

Åter kommer senare om vad som händer.

Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar